Referencer
Et udpluk af vores referencer:
Her kan du se et par af de opgaver vi har arbejdet med, og hvordan vi håndterer en process med vores kunder.
MitPlenum Selskabslokaler & Gourmet Catering v. Jonas Borre:
Opgaven
Maj 2012; Jonas der ejer MitPlenum kontaktede os for at få hjælp til at blive mere synlig på nettet. Vi brugte den første tid sammen og jeg fik spurgt ind til hvorfor Jonas ønskede mere trafik på sin hjemmeside. Det stod dog hurtigt klart at en evt. effekt af mere trafik på den gamle hjemmeside, i virkeligheden ikke ville understøtte hans forretning. Derfor valgte vi en lidt anden løsning der passede bedre til hans forretning, i stedet for at spilde tid & penge på værdiløs trafik:
Løsningen:
1: Først fik vi afdækket hele købs/bestillingsprocessen. Dette benyttede vi til vores søgemaskineoptimering; i form af en en keywordanalyse der tog udgangspunkt i MitPlenums nuværende forretningsmodel og kunder. Derudover fandt vi nye nicher hvor MitPlenum ydelser var et godt match med søgninger og dermed potentielle kunder
2: Det gamle site bar præg af at være lavet i lidt slidt/gammeldags design. Derudover manglede der en del indhold og mange sider var “under opbygning”. Der var heller ikke mulighed for at kontakte Jonas for at få et tilbud eller læse & se mere om hans ydelser i form af selskabslokaler, private dining og fest arrangementer. Derfor besluttede vi os for at få opfrisket det gamle site (der ikke kommunikerede det som Jonas’ tilbyder) – og fandt et godt design der kunne kommunikere hvad det var Jonas tilbød sine kunder:
Løsningen blev til en WordPress side som Jonas selv kan redigerer i, uden at være webekspert. Vi fik hjulpet med at få den rigtige navigationsarkitektur på plads, tilpasset designet efter Jonas’ ønsker og fik publiceret de sider der lå klar i projektet. Derudover begyndte vi at få bygget nogle links fra sammenarbejdspartnere, og i løbet af ganske få uge blev mitplenum hurtigt mere synligt på bl.a. Google.
Derudover fik vi også indarbejdet et simpelt bestillingsflow hvor brugerne hurtigt og let kunne bestille mere materiale og tilbud om kommende arrangementer. I alle løsningerne fik vi indarbejdet trackingløsninger (Google Analytics) så vi kunne måle succesen på vores fælles indsats
Resultatet:
Der gik ikke mere end 2 måneder før vi rigtigt så de første resultater slå voldsomt igennem – faktisk blev der sat omsætningsrekord (1-200% over normalen) og investeringen blev betalt hjem på under 2 måneden. I dag ser vi stadig vækst i trafikken og konverteringerne på siden.